- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
- Statut Przedszkola Miejskiego nr 18 Kraina Zaczarowanej Lokomotywy w Ostrołęce.
§ 1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady korzystania przez dzieci i dorosłych z placu zabaw Przedszkola Miejskiego Kraina Zaczarowanej Lokomotywy w Ostrołęce.
- Określone w regulaminie zasady służą przede wszystkim zapewnieniu pełnego bezpieczeństwa przebywającym na placu zabaw dzieciom.
- Za rzeczy pozostawione na placu zabaw, przy wejściu do przedszkola pracownicy przedszkola nie ponoszą odpowiedzialności.
§ 2
Zasady korzystania z placu zabaw
- Plac zabaw przeznaczony jest wyłącznie dla wychowanków przedszkola w wieku od 2,5 do 6 lat.
- Z urządzeń znajdujących się na placu zabaw należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto, z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących zasad:
- w pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe i jazda na rowerze,
- zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń, szczególnie dotyczy to huśtawek, drabinek, bramek, dachów domków itp.,
- zabronione jest korzystanie z urządzeń, np. z huśtawek przez więcej niż jedno dziecko na jednym miejscu.
- W wyjątkowych sytuacjach na placu zabaw przedszkola mogą przebywać inne dzieci wyłącznie pod opieką rodziców.
- Z urządzeń znajdujących się na terenie przedszkola mogą korzystać wyłącznie dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat zgodnie z ich przeznaczeniem.
- Za bezpieczeństwo wychowanków podczas pobytu na placu zabaw odpowiadają wychowawcy oraz pomoce nauczyciela pełniące w tym czasie opiekę nad dziećmi.
- Przed wyjściem na plac zabaw wychowawcy, pomoc nauczyciela, woźna mają obowiązek sprawdzić stan techniczny znajdujących się na placu urządzeń i zabawek; wszelkie nieprawidłowości należy zgłosić dyrektorowi, zabezpieczać lub w miarę możliwości usunąć z placu zabaw.
- Przed każdym wyjściem na plac zabaw nauczyciel zobowiązany jest przeprowadzić z dziećmi rozmowę na temat bezpiecznego korzystania z dostępnych urządzeń.
- Pod żadnym pozorem na placu zabaw nie można zostawiać dzieci bez opieki.
- W czasie pobytu dzieci na palcu zabaw, nie dopuszcza się możliwości gromadzenia się nauczycielek w jednym miejscu. Nauczyciele powinni być w bezpośrednim kontakcie ze swoimi wychowankami i przebywać w miejscach największych zagrożeń.
- W czasie pobytu dzieci na placu zabaw brama wjazdowa powinna być zamknięta.
- Na placu zabaw mogą być organizowane zabawy oraz ćwiczenia ruchowe, gimnastyczne, zawody; na potrzeby organizowanych zajęć może być wnoszony dodatkowy sprzęt.
- W razie wypadku w pierwszej kolejności należy udzielić pomocy poszkodowanemu dziecku, następnie powiadomić dyrektora oraz rodziców dziecka.
- O należyty ubiór dziecka podczas pobytu na placu zabaw dba nauczyciel, pomoc nauczyciela w porozumieniu z rodzicami.
- W wyjątkowo słoneczne dni dzieci powinny być zaopatrzone w dodatkowe okrycia głowy (np. czapeczki z daszkiem, chustki).
- Podczas pobytu na placu zabaw dzieci mogą korzystać z toalety wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.
- O odbiorze dziecka z placu zabaw, rodzice oraz osoby upoważnione mają obowiązek powiadomić nauczyciela. Odbiór dziecka z placu zabaw nie może być samodzielną decyzją osoby odbierającej.
- Dziecko przebywające na placu zabaw w przypadku obecności rodzica, prawnego opiekuna lub osoby pełnoletniej pisemnie przez nich wskazanej pozostaje pod ich pełną opieką.
- Dyrektor Przedszkola nie ponosi odpowiedzialności za wypadki osób, które korzystają z placu zabaw i urządzeń stanowiących jego wyposażenie poza godzinami pracy przedszkola i nie przestrzegają zapisów niniejszego regulaminu.
§ 3
Postanowienia końcowe.
- Do obowiązków pracownika ds. lekkich zatrudnionego w przedszkolu należy:
- systematyczny przegląd stanu technicznego urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
- utrzymanie w czystości placu zabaw.
- Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników przedszkola, rodziców/prawnych opiekunów dzieci i inne osoby przebywające na terenie placu zabaw.
- Niniejszy regulamin dostępny jest w przedszkolu oraz na stronie internetowej przedszkola.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego zatwierdzenia przez dyrektora przedszkola.