Grupa “Pszczółki” w roku szkolnym 2020/2021 bierze udział w ogólnopolskim projekcie „Przedszkolne wyzwania Bazgrołków – bazgrołkowe zabawy badawcze”.
Projekt jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, jak również odnosi się do założeń Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego dotyczących tworzenia warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
Ważnym elementem nauki poprzez zabawę jest rozwój dziecięcej pasji, odkrywania świata. Zajęcia przyrodniczo – badawcze są dla dzieci interesujące, bo wyjaśniają zjawiska z najbliższego otoczenia. Podczas takich zajęć dzieci zaspokajają swoją ciekawość oraz wzmacniają poczucie własnej wartości i pewności siebie. Zajęcia przyrodniczo-badawcze sprzyjają wielokierunkowej aktywności dziecka – zarówno technicznej jak i emocjonalnej, ponieważ zaskoczenie, zniecierpliwienie i moc entuzjazmu są ich nieodłączną częścią. Co więcej, uczą myślenia przyczynowoskutkowego. Wspólne eksperymentowanie jest świetnym narzędziem do wywołania efektu WOW, czyli momentu zaskoczenia, dzięki któremu najwięcej zapamiętujemy i uczymy się. Bazgrołki, czyli główni bohaterowie projektu zapraszają dzieci do wspólnej zabawy i rozwiązywania zadań podczas zaplanowanych spotkań. Swoje osiągnięcia dzieci zaznaczają w specjalnie przygotowanych księgach – BAZGROŁKOWE ZABAWY BADAWCZE –KSIĘGA MAŁEGO NAUKOWCA.
Zajęcia mają na celu rozbudzenie zainteresowań przyrodniczymi zjawiskami oraz lepsze ich zrozumienie, tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających rozwijanie twórczej postawy, jak również wyposażenie dziecka w wiedzę i umiejętności pozwalające mu zrozumieć zachodzące procesy. Przedszkolaki będą miały okazję zaobserwować różne zjawiska przyrodnicze podczas eksperymentów i doświadczeń.